water

Elke woning is voorzien van een wateraansluiting. U moet zich zelf aanmelden bij de waterleverancier.

Veel gevraagd over water

Ik heb geen warm water meer. Wat moet ik doen?

Algemeen

Heeft u al gecontroleerd of de waterdruk van uw CV-ketel voldoende is? Als dit het geval is (de waterdruk moet ongeveer 2 bar zijn), neem dan contact op met het onderhoudsbedrijf. 

Controleer of er wel stroom op de CV-ketel staat. Staat de ketel in storing, probeer dan de reset knop.

Wat voor ons van belang is om te weten, is of het slechts om één enkele kraan gaat die geen warm water meer geeft, of dat het gaat om alle kranen.

Betreft het slechts één kraan, dan zit het probleem waarschijnlijk bij de kraan zelf. Controleer eerst of het zeefje bij de uitloop van de kraan niet vervuild is. Is dit in orde? Dien dan een reparatieverzoek in op onze website en geef goed aan in het reparatieverzoek wat het probleem is.

Betreft het alle kranen, dan zit het probleem in de CV-ketel. Neem dan contact op met het onderhoudsbedrijf.

OP DE CV-KETEL STAAT HET TELEFOONNUMMER VAN HET ONDERHOUDSBEDRIJF.

In mijn woning is de waterdruk laag. Wat kan ik doen?

Algemeen

Gaat het om de gehele woning? En hebben buren dit probleem ook? Dan kunt u zich melden bij het PWN.

Is het niet op alle kranen dan kan het zijn dat uw hoofd kraan niet goed openstaat of het uitloopje/zeefje kan verkalkt zijn. Dit kunt u reinigen met azijn. 

Woont u in een appartementencomplex? In de algemene ruimte bevindt zich meestal een hydrofoor/waterdrukverhoger. Het kan zijn dat deze gereset moet worden. In dat geval kunt kunt u een reparatieverzoek op onze website indienen.

Ik heb bevroren kranen/leidingen, wat moet ik doen?

Algemeen

Heeft u een bevroren leiding?
Komt er geen water uit de kraan? Kijk dan bij de buren of het daar wel stroomt. Zo ja, dan is de kans op een bevroren leiding groot.

  • Sluit het water af bij de hoofdkraan en verwarm de bevroren leiding zachtjes met bijvoorbeeld een haardroger. Gebruik nooit vuur!
  • Begin met ontdooien bij het tappunt en ga dan richting hoofdkraan.
  • Pas na het ontdooien goed op met het opendraaien van de hoofdkraan! Pas dan blijkt of er buizen gesprongen zijn. Is dit het geval, neem dan zo snel mogelijk contact op via telefoonnummer (072) 8 222 888.