Huurders verheugd met sleutel van nieuwbouw appartement Polderhof

Vandaag 22 juni 2016 heeft Dick Tromp, directeur-bestuurder van Kennemer Wonen, met een enorme sleutel symbolisch de sleutels uitgereikt aan de bewoners van 14 sociale huurappartementen van het project Polderhof in Oudorp. Deze 14 appartementen zijn onderdeel van de eerste fase van het project Polderhof op het terrein van het voormalige winkelcentrum. Het project wordt in twee fases gebouwd; de eerste fase wordt eind september officieel geopend.

Oudorp ligt aan de noordkant van Alkmaar. Op de plaats van het oude winkelcentrum is een nieuw gebouw ontworpen door BRTArchitecten en gebouwd door Heddes Bouw & Ontwikkeling. Het totale project bestaat uit een supermarkt, een bibliotheek en enkele winkels op de begane grond, en 20 koopwoningen en 28 sociale huurwoningen op de hierboven gelegen verdiepingen. Het project gaat in twee fases; in fase 1 zijn dus de 14 huurappartementen opgeleverd. In het najaar start fase 2. De ontwikkeling gaat in nauw overleg met de omwonenden.

Sociale hart

Tromp reikte de sleutel uit op een bijzondere plek van Polderhof: “Uniek is de gemeenschappelijke tuin voor de bewoners op het dak van de supermarkt. Alle woningen kijken uit op deze tuin. Het is de bedoeling dat deze tuin gebruikt wordt door de bewoners, voor sociale activiteiten, om in de zon te zitten of te werken. Het vormt het sociale hart van het plan, net zoals in de oude binnenstedelijke hofjes. Het gebouw is opvallend in de wijk. Het geeft de wijk meerwaarde zeker als het gaat om de architectuur. Maar zeker een toevoeging aan moderne en betaalbare huurwoningen die aansluiten op de vraag vanuit onze klanten.”