Afhandeling reparatieverzoeken beoordeeld met gemiddeld een 8.2

Volgens onze huurders zijn we op de goede weg: de afhandeling van de reparatieverzoeken is het afgelopen jaar beoordeeld met een gemiddeld cijfer van 8.2. Dat is een mooi resultaat waar we trots op zijn. Deze hoge score is mede te danken aan de prettige samenwerking met onze partners Bouwbedrijf Jac. Tromp en KernBouw die de werkzaamheden voor ons uitvoeren.  De langdurige samenwerking zorgt elk jaar voor een hogere klanttevredenheid.

Sessies met klanten

De medewerkers van Bouwbedrijf Jac. Tromp en KernBouw doen er alles aan om de reparatieverzoeken zo goed en zo snel mogelijk op te lossen, het liefst al bij het eerste bezoek.

Met behulp van scrumsessies, waarbij ook huurders werden betrokken, kwamen knelpunten en mogelijke verbeteringen in het reparatieproces aan het licht. Zo wisten huurders soms de stand van zaken van hun reparatie niet, als er bijvoorbeeld materialen moesten worden besteld. Omdat alle afdelingen bij de scrum waren betrokken, werd voor iedereen duidelijk welke rol zij in het proces hadden en konden veranderingen makkelijk worden doorgevoerd. Hierdoor is het werk voor iedereen leuker en beter geworden.

En dat waarderen de huurders! 77% van de bewoners die KernBouw op bezoek hadden gaven hoger dan een 8 en zelfs 84% van de bewoners die bouwbedrijf Jac. Tromp op bezoek hadden gaven dat cijfer of hoger.

Meten van Klanttevredenheid

Kennemer Wonen wil dat haar huurders tevreden zijn. Daarom meet KWH (Kwaliteitszorg Woondiensten Huursector) voor Kennemer Wonen het hele jaar door de tevredenheid over onder meer de afhandeling van een reparatieverzoek. Dit helpt ons om onze dienstverlening te verbeteren en te optimaliseren.  Want van blije huurders worden wij ook blij!