Kennemer Wonen steekt huurders hart onder de riem

“Medewerkers delen ruim 1300 bossen tulpen uit aan huurders”

Maandag 20 en dinsdag 21 april hebben medewerkers van Kennemer Wonen ruim 1300 bossen tulpen uitgedeeld aan huurders. Nu iedereen gevraagd wordt zoveel mogelijk thuis te blijven en afstand te houden, ligt eenzaamheid op de loer. Kennemer Wonen wil haar steentje bijdragen om eenzaamheid tegen te gaan en steekt daarom de huurders die het meest kwetsbaar zijn, een hart onder de riem. Aan ruim 1100 huishoudens in (voormalig) seniorencomplexen en aan 130 zorg/welzijnsinstellingen werd een bezoek gebracht. De bewoners kregen een bos tulpen met een kaartje erbij. De tulpen kwamen van Kwekerij Pepping uit Egmond aan den Hoef.

Stoppen van eenzaamheidsvirus
Suzan Radema, manager Klant & Markt bij Kennemer Wonen vertelt: “Als maatschappelijke organisatie willen we onze huurders laten weten dat we aan ze denken en dat we er voor hen zijn. In deze onzekere tijd waarin veel huurders geen bezoek meer kunnen ontvangen en allerlei sociale activiteiten niet doorgaan, ligt eenzaamheid op de loer. Al onze huurders (ruim 10.000 huishoudens) een bezoek brengen werd een te grote operatie. Daarom hebben we besloten de huurders die het écht nodig hebben, op te zoeken. Niet voor niks sprak onze Koning in zijn toespraak over het ‘eenzaamheidsvirus’. Dat herkennen we en daar willen we graag iets tegen doen.”

Thuisgever van Noord-Kennemerland
Radema vervolgt: “Kennemer Wonen wil De Thuisgever van Noord-Kennemerland zijn. Daar werken we met al onze 100 betrokken medewerkers iedere dag hard aan. Ondanks de coronacrisis proberen we onze kerntaken als corporatie zoveel mogelijk uit te voeren, uiteraard binnen de richtlijnen van het RIVM. Maar daarnaast zijn we verschillende acties gestart, zoals het bellen van huurders om hulp aan te bieden of gewoon een gezelligheidspraatje te maken als daar behoefte aan is. Ook is er contact gezocht met WonenPlus om ondersteuning te bieden. We merken dat deze initiatieven zeer worden gewaardeerd. We hebben hele lieve berichten gekregen, huurders waren blij verrast en sommigen zelfs ontroerd. Het is fijn om te merken dat we ook in deze tijd iets kunnen betekenen voor onze huurders en de maatschappij.”