Huurverhoging per 1 juli gaat door nu voorstel huurbevriezing is ingetrokken
Minister Mona Keijzer heeft het voorstel om de huren te bevriezen, ingetrokken. Dat betekent dat de eerder aangekondigde jaarlijkse huurverhoging per 1 juli doorgaat. U heeft hierover een brief ontvangen in de tweede helft van april.
We begrijpen dat dit voor sommige huurders vervelend nieuws is. De kosten van het dagelijks leven zijn al hoog genoeg en een hogere huur voelt dan extra zwaar. Daar hebben we begrip voor. Tegelijkertijd is de jaarlijkse huurverhoging nodig om onze maatschappelijke opdracht te blijven uitvoeren.