huurachterstand

Als de huur niet op tijd, dus op de eerste van de maand, op onze rekening is bijgeschreven, dan spreken we van een huurachterstand. Heeft u hulp nodig met uw financien? U kunt contact met ons opnemen of met de gemeente waarin u woont.

Veel gevraagd over huurachterstand

Wat doet Kennemer Wonen bij een huurachterstand?

Als er sprake is van huurachterstand doorlopen we een aantal stappen:

  1. Herinnering
    Heeft u de huur niet vóór de eerste van de maand betaald? Dan sturen wij u een herinnering. In deze herinnering verzoeken wij u alsnog de huur aan ons over te maken.
  2. Aanmaning
    Als u een maand later nog niet heeft betaald, ontvangt u een aanmaning. In deze aanmaning verzoeken wij u opnieuw de huur aan ons over te maken.
  3. Deurwaarder
    Komt u uw maandelijkse huurbetalingen en eventuele betalingsregelingen niet na? Dan schakelen wij een deurwaarder in. De kosten voor de deurwaarder zijn dan voor u. In het uiterste geval kunnen wij u dwingen de woning te verlaten.

Ik heb een herinnering gehad, maar ik heb al betaald. Wat moet ik doen?

Als de herinnering en uw betaling elkaar gekruisd hebben, dan kunt u de herinnering als niet verzonden beschouwen.

Wanneer heb ik een huurachterstand?

Als de huur niet op tijd, dus vóór de eerste van de maand, op de rekening van Kennemer Wonen is bijgeschreven, spreken we van een huurachterstand.

Kan ik uitstel krijgen voor betaling van mijn factuur?

Ja, dat kan. Onder de volgende voorwaarden kunnen wij een betalingsregeling met u treffen:

    • u betaalt uw achterstand in maximaal 6 maanden
    • het minimale bedrag per maand is €50,-
    • u moet naast de betalingsregeling uw lopende huur voor de eerste van de maand betalen
    • er wordt maximaal 1 keer per 12 maanden een betalingsregeling per klant afgesloten

Wilt u een betalingsregeling met ons afsluiten, dit kunt u aanvragen op onze website bij "Mijn Kennemer Wonen".

U kunt ook contact met ons opnemen via telefoonnummer (072) 8 222 888.

 

Ik heb hulp nodig bij het op orde brengen van mijn financiën. Kan Kennemer Wonen mij adviseren?

U kunt contact opnemen met de gemeente waar u woont. Zij kunnen u doorverwijzen naar een instantie die u kan helpen.

Ik heb de huur overgemaakt en een brief van de deurwaarder ontvangen. Wat kan ik doen?

U kunt contact opnemen met de deurwaarder Syncasso via telefoonnummer (088) 844 4222.

Ik heb een huurachterstand. Wat kan ik doen?

Neemt u zo spoedig mogelijk contact met ons op. Samen gaan we kijken naar een oplossing, bijvoorbeeld in de vorm van een betalingsregeling. Onder de volgende voorwaarden kunnen wij een betalingsregeling met u treffen:

    • u betaalt uw achterstand in maximaal 6 maanden
    • het minimale bedrag per maand is €50,-
    • u moet naast de betalingsregeling uw lopende huur voor de eerste van de maand betalen
    • er wordt maximaal 1 keer per twaalf maanden een betalingsregeling per klant afgesloten

Wilt u een betalingsregeling met ons afsluiten, dit kunt u aanvragen op onze website bij "Mijn Kennemer Wonen". U kunt ook contact met ons opnemen via telefoonnummer (072) 8 222 888.

 

Ik kan mijn betalingsregeling deze maand niet betalen. Wat kan ik doen?

Neem contact op met Kennemer Wonen via telefoonnummer (072) 8 222 888.

Ik wil mijn afspraak afzeggen. Wat kan ik doen?

Neem contact met ons op via (072) 8 222 888. Kies optie 1 voor reparatieverzoeken.

Meer vragen (6)