Algemeen
Controleer eerst of de buren ook geen stroom meer hebben. Als er geen stroom is in de gehele straat, neem dan contact op met uw energie leverancier.
Vervolgens controleert u of de stoppen of groepen zijn ingeschakeld, ook de aardlekautomaat.
Heeft u een stoppenkast met porceleinen stoppen? U herkent een doorgeslagen stop aan het venstertje in de schroefdop van een stop. Als dit venster afwijkt van de andere stoppen in de meterkast, zal deze doorgeslagen zijn.
Als alleen u een stroomstoring heeft, dan moet u altijd eerst een stekkerproef doen om uit te sluiten of de stroomstoring niet aan uw eigen apparatuur ligt.
Stekkerproef:
- U haalt alle stekkers uit de stopcontacten en zet alle lampen uit.
- Vervolgens schakelt u alle groepen en de aardlekschakelaar in de meterkast in.
- Daarna stopt u alle stekkers weer één voor één terug in de stopcontacten.
- Valt de stroom opnieuw uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet? Dan veroorzaakt dit apparaat waarschijnlijk de storing. U moet dit apparaat dan repareren of vervangen.
- Geeft geen enkel apparaat een probleem? En is er ook geen sprake van overbelasting (dat gebeurt wanneer u teveel apparaten tegelijk op één stroomgroep heeft aanstaan)? En valt de stroom toch uit? Dan is er waarschijnlijk iets met de elektra-installatie aan de hand. U kunt bij ons op de website een reparatieverzoek indienen.
Let op: mocht de elektriciën toch constateren dat de storing door uw eigen apparatuur of door uzelf is veroorzaakt, dan brengen wij alsnog de reparatiekosten bij u in rekening. Dit is een vast tarief van € 75,00.