reparatieverzoek

Een reparatieverzoek is een gebrek of een storing aan een woning of woongebouw. Een reparatieverzoek kan online worden doorgegeven via onze website. De aannemer neemt binnen twee werkdagen contact met u op voor het maken van een afspraak.

Veel gevraagd over reparatieverzoek

Mijn rookmelder piept, wat kan ik doen?

Geeft de rookmelder elke 45 seconden een korte pieptoon?
Dan is de batterij bijna leeg en moet u deze vervangen. 

Geeft de rookmelder om de 45 seconden 2 korte pieptonen?
Dan is de rookmelder defect. U bent zelf verantwoordelijk voor de aanschaf van een nieuwe rookmelder.

Tip: Regelmatig de stofzuiger langs de melder halen om stof te verwijderen. 

Als uw rookmelder is aangesloten op het lichtnet, vervang ook dan eerst de batterij. Werkt dit niet, dient u dan een reparatieverzoek in op onze website bij "Direct Regelen".

Ik wil schade aan mijn woning door winterweer voorkomen. Wat kan ik doen?

Hieronder een aantal handige tips om bevriezing te voorkomen:

  • strooi zout in een kunststof regenpijp en/of een kunststof balkonafvoer;
  • tap en sluit waterkranen af in niet-verwarmde ruimtes;
  • bent u gedurende een langere periode niet thuis? Laat de centrale verwarming op minimaal 10 graden Celsius staan en open alle radiatoren in de woning.

Ik heb een reparatieverzoek, waar kan ik dit melden?

Als u een reparatieverzoek heeft, kunt u deze op onze website bij "Direct Regelen" indienen. Vermeldt u bij het indienen van het reparatieverzoek altijd een telefoonnummer of e-mailadres. Zodra wij uw verzoek hebben ontvangen neemt de aannemer binnen 2 werkdagen contact met u op.

Ik heb een reparatieverzoek ingediend. Wanneer wordt het gerepareerd?

Als u een reparatieverzoek heeft indiend, dan neemt de aannemer binnen twee werkdagen contact met u op voor het plannen van een afspraak. Geeft u daarom altijd een telefoonnummer of e-mailadres door.

Ik wil mijn afspraak afzeggen. Wat kan ik doen?

Neem contact met ons op via (072) 8 222 888.

Wie kan ik bellen als er een storing is aan de schuifdeur of elektrische deurdranger van een gebouw?

U kunt direct bellen met het onderhoudsbedrijf. Het telefoonnummer staat vermeld op de sticker op of bij de deur.

Ik heb een vraag over een uitgevoerde reparatie, wat moet ik doen?

Heeft u een vraag over een uitgevoerde reparatie of bent u hier niet tevreden over, dan kunt u contact opnemen met Kennemer Wonen via telefoonnummer (072) 8 222 888. U kunt vragen naar een medewerker vastgoedkwaliteit.

Ik heb schade veroorzaakt aan mijn woning. Wat moet ik doen?

Als u schade heeft veroorzaakt aan uw woning, neemt u dan meteen contact met ons op via (072) 8 222 888.

Ik heb een reparatieverzoek ingediend, maar het probleem is al verholpen. Wat moet ik doen?

Is uw probleem al verholpen en hoeft de aannemer niet meer langs te komen? Neemt u dan zo snel mogelijk contact op met Kennemer Wonen om uw reparatieverzoek te annuleren. U kunt ons bereiken op telefoonnummer (072) 8 222 888.

Waarom moet ik mijn rookmelder schoonmaken?

Rookmelders zijn gevoelig voor stof. Het kan zijn dat een rookmelder een ongewenst alarm geeft doordat de rookmelder reageert op bijvoorbeeld stof in combinatie met een grote luchtcirculatie. Neem de rookmelder één keer per maand af met een doek of zuig de melder schoon met de stofzuiger. Gebruik hiervoor het zachte borstelgedeelte van uw stofzuiger.

Gaat u verbouwen en komt er veel stof vrij? Dan raden wij u aan om de rookmelder af te schermen. Zo voorkomt u dat er stof in komt en onnodig af gaat.

Wat kan ik doen bij schade ontstaan door werkzaamheden van Kennemer Wonen?

Ontdekt u schade aan uw inboedel na werkzaamheden van Kennemer Wonen? Laat het ons dan zo spoedig mogelijk schriftelijk weten. Stuurt u ons een brief of een e-mail waarin u ons aansprakelijk stelt. Vertelt u in de brief:

  • Wat de schade is
  • Hoe de schade is ontstaan
  • Wat de kosten zijn om de schade te herstellen

Na ontvangst van uw brief hebben nemen wij contact met u op. We kijken dan of het terecht is dat u ons aansprakelijk stelt. Als het nodig is, komen wij bij u langs om de schade te bekijken.

Er is iets kapot in mijn woning. Repareert Kennemer Wonen dit altijd?

Nee wij repareren dit niet altijd. In ons Onderhouds ABC staat welke reparaties voor rekening van Kennemer Wonen zijn en welke voor uw eigen rekening komen.

Wat kan ik doen bij glasschade?

Als u glasschade heeft is het belangrijk dat deze zo snel mogelijk wordt verholpen. Bel daarom direct de Glaslijn op telefoonnummer (0800) 0205070. Zij zorgen ervoor dat een glaszetter uw schade komt verhelpen. Woont u in een complex met een VvE, neem dan contact met ons op via telefoonnummer(072) 8 222 888.

Moet ik in de winter mijn woning ventileren?

Ook als het buiten koud is, is ventileren belangrijk. In elke woning zit veel onzichtbaar vocht. Een volwassene produceert in 24 uur tussen de 9 en 12 liter vocht. Door te ventileren wordt de door de bewoners geproduceerde vochtige lucht naar buiten afgevoerd en vervangen door verse en drogere lucht. Droge lucht verwarmen kost minder energie. Het loont dus om te ventileren.

Voor meer informatie verwijzen we u naar de volgende informatiepagina: ventileren.

Kan Kennemer Wonen het klein onderhoud voor mij doen?

‚ÄčAls huurder bent u zelf verantwoordelijk voor het klein onderhoud aan uw woning. In sommige gemeenten zijn er organisaties die u hier mee kunnen helpen. Voor meer informatie neem contact op met uw gemeente.

Voor meer informatie over klein onderhoud verwijzen wij u naar ons Onderhouds ABC.

Wat doe ik met een spoedreparatie in de avond of in het weekend?

Voor spoedreparaties kunt u 7 dagen per week en 24 uur per dag contact opnemen met Kennemer Wonen via telefoonnummer (072) 8 222 888.

Bij spoedreparaties moet u denken aan een ernstig lekkende waterleiding, een gaslek, een verstopte hoofdriolering in een appartementencomplex of flat, een ernstige daklekkage of een liftstoring.

Meer vragen (13)