leefbaarheid

Wonen is meer dan alleen de woning. Een nette, veilige omgeving hoort hier ook bij. Wij streven ernaar dat alle klanten maximaal ervaren dat het ‘hun’ huis en ‘hun’ buurt is. Dit noemen wij leefbaarheid. Leefbaarheid is een breed begrip. Het betekent dat het wonen in de wijk en de woning zo plezierig mogelijk moet zijn. Samen met u als bewoners zijn we hier verantwoordelijk voor.

Veel gevraagd over leefbaarheid

Ik ervaar overlast van mijn buren/ buurtbewoners. Wat kan ik doen?

Als u overlast ondervindt van uw buren, kunt u eerst proberen om zelf met de buren tot een oplossing te komen. Vaak zijn mensen zich er niet van bewust dat ze overlast veroorzaken. Laat uw buren daarom weten waar u overlast van heeft. Een goed gesprek kan wonderen doen.

Hierbij een aantal tips:

  • maak een afspraak en neem de tijd
  • kom met duidelijke voorbeelden van de overlast die u ervaart
  • denk zelf alvast na over een oplossing en bespreek deze
  • blijf rustig en maak duidelijke afspraken met elkaar

Lost het praten met uw buren niets op? Dan kunt u eens bij andere buren gaan achterhalen of zij ook overlast hebben van dezelfde buren. Samen staat u namelijk veel sterker. In dit stadium is het belangrijk dat u noteert waar u precies last van heeft en op welke momenten.

Bent u een huurder van Kennemer Wonen dan kunt u een overlast melding doen via "Mijn Kennemer Wonen". Bent u geen huurder van Kennemer Wonen dan kunt u het overlastformulier gebruiken.

Meer informatie kunt u vinden in de folder beter een goede buur.

Hoe meld ik overlast bij Kennemer Wonen?

Bent u een huurder van Kennemer Wonen dan kunt u een overlastmelding doen via "Mijn Kennemer Wonen".

Bent u geen geen huurder van Kennemer Wonen dan kunt u het overlastformulier gebruiken. 

Meer informatie over overlast kunt u vinden in de folder beter een goede buur.

Wat doet Kennemer Wonen als u overlast heeft gemeld?

Heeft u een overlastmelding opgestuurd? Binnen 2 werkdagen sturen wij u een ontvangstbevestiging. Hierin staat vermeld of wij uw overlastmelding in behandeling nemen. Nemen wij uw melding in behandeling? Dan nemen we contact op met de buurtbewoner waarover u een melding heeft gedaan. Uiteraard willen we graag de andere kant van het verhaal ook horen. In dit gesprek geven we niet vanzelfsprekend aan van wie de overlastmelding afkomstig is. Elke situatie is anders, dit overleggen we altijd met u. Afhankelijk van de situatie kunnen we een bemiddelingsgesprek tussen u en de buurtbewoner organiseren. Dit doen we als beide partijen hiervoor open staan.

 

Er zit graffiti op de gevel van mijn woning/ flat, wie gaat dat weghalen?

Als er graffiti op de gevel van uw woning of flat is gespoten neemt u contact op met Kennemer Wonen via telefoonnummer (072) 8 222 888 u kunt vragen naar het team sociaal beheer. Zij zullen de graffiti zo snel mogelijk bekijken en laten verwijderen.

Ik ben een huurder van Kennemer Wonen en ik ondervind overlast van een bewoner van een koopwoning. Wat kan ik doen?

Als u overlast ondervindt van uw buren, kunt u eerst proberen om zelf met de buren tot een oplossing te komen. Vaak zijn mensen zich er niet van bewust dat ze overlast veroorzaken. Laat uw buren daarom weten waar u overlast van heeft. Een goed gesprek kan wonderen doen.

Hierbij een aantal tips:

  • maak een afspraak en neem de tijd
  • kom met duidelijke voorbeelden van de overlast die u ervaart
  • denk zelf alvast na over een oplossing en bespreek deze
  • blijf rustig en maak duidelijke afspraken met elkaar

Lost het praten met uw buren niets op? Dan kunt u een overlast melding doen via "Mijn Kennemer Wonen" of u kunt het overlastformulier gebruiken. 

Meer informatie kunt u vinden in de folder beter een goede buur.

Er ligt rommel in onze gezamenlijke hal of op de galerij, kan er iemand langs komen?

Als er rommel in de gezamenlijke hal of op de galerij ligt, spreek dan eerst diegene aan waar de rommel van is. Komt u er samen niet uit, neemt u dan contact op met Kennemer Wonen via telefoonnummer (072) 8 222 888. U kunt dan vragen naar het team sociaal beheer.

Wanneer komen ze weer schoonmaken in ons complex?

In de algemene toegangshal hangt een schoonmaakschema. Hierop kunt u zien wanneer de schoonmakers weer komen en wanneer ze zijn geweest.

Wat is sociale overlast?

Als u overlast ervaart van uw buren of buurtbewoners is dat sociale overlast. Vaak zijn mensen zich er niet van bewust dat ze overlast veroorzaken. Laat uw buren daarom weten waar u overlast van heeft. Een goed gesprek kan wonderen doen.

Meer informatie kunt u vinden in de folder beter een goede buur.

 

Werken aan leefbaarheid. Hoe doet Kennemer Wonen dat?

Als het om de leefbaarheid in een wijk gaat, willen we graag met de bewoners van die wijk het gesprek aangaan. Samen overleggen we wat er nodig is en zijn we ervoor verantwoordelijk dat de leefbaarheid in de wijk verbetert. U leeft tenslotte in de wijk en weet waar behoefte aan is.

Ik wil de leefbaarheid van mijn wijk verbeteren. Wat kan ik doen?

Als u een idee heeft om de leefbaarheid in uw wijk te verbeteren, dan gaan we graag met u in gesprek. U kunt uw idee aan ons doorgeven door een e-mail te sturen naar info@kennemerwonen.nl.

Wat is leefbaarheid?

Leefbaarheid is een breed begrip. Het betekent dat het wonen in de wijk en de woning zo plezierig mogelijk moet zijn. Samen met u als bewoners zijn we hier verantwoordelijk voor.

Meer vragen (8)